Iată că a trecut mai bine de un an de când pandemia a adus multe schimbări și provocări pentru fiecare dintre noi. În acest timp, s-au întâmplat, totuși, o mulțime de lucruri pozitive. Am apreciat mai mult oamenii din viața noastră, am învățat să ne delimităm mai bine timpul cu familia și cel de muncă și am descoperit că putem să găsim resurse pentru a trece prin aceste vremuri pline de provocări. Tocmai din acest motiv, m-am hotărât să-ți povestesc astăzi și despre cum s-a adaptat echipa Softia la toate schimbările care s-au petrecut în ultima perioadă.

 

După cum bine știi, toți colegii mei, ca mulți alți angajați, au fost nevoiți să lucreze de acasă. Deși noi eram deja obișnuiți cu acest mod de lucru, a fost pentru prima oară când am fost cu toții în același timp în lucru de acasă. Dacă la început părea a fi ceva de scurtă durată, odată cu prelungirea acestui fenomen, am început să luăm în serios regândirea proceselor interne.

 

 

Cum s-a adaptat echipa Softia în lockdown

Noi, la Softia, aveam deja implementată o politică de lucru de acasă dinainte de apariția pandemiei. Așa că, în momentul în care a trebuit să lucrăm 100% remote, ne-am adaptat rapid, fără să întâmpinăm probleme majore. Scopul principal fiind acela de a funcționa ca un întreg chiar și de la distanță. Dar și acela de a livra în continuare servicii de calitate.

 

Am reușit, în perioada de lockdown, să luăm pulsul tuturor colegilor din companie prin diverse discuții și sesiuni de feedback. Ne-am bucurat să descoperim ca nu a fost afectată performanța cu care ne-am obișnuit să funcționăm, și am început să găsim alternative de relaxare și de păstrare a legăturilor de prietenie deja stabilite. Doar știi cum e zicala aceea românească ”Unde-i unul nu-i putere, unde-s doi puterea crește.” Schimbul acesta de idei ne oferă și alte perspective de abordare a proiectelor.

 

În acest sens, în pauzele noastre am organizat mici sesiuni de jocuri online, iar o dată pe lună ne-am adunat toți într-un meeting pe Zoom pe care noi l-am numit Softia Forum. În cadrul acestor întâlniri, i-am cunoscut pe noii colegi, cărora le-am oferit insight-uri despre cum lucrăm și cum funcționăm noi ca echipă.

 

De asemenea, am modificat și procedura de onboarding pentru a fi mai eficienți, aceasta realizându-se 100% online. Inclusiv directorul general al companiei își rezervă timp periodic pentru o cafea virtuală cu fiecare echipă din companie. 

 

 

Privind înapoi la ce s-a întâmplat din martie 2020 până în prezent, putem spune cu mândrie ca cifrele arată bine. Am preluat proiecte noi, am mărit numărul de membri din echipele existente, am diversificat stack-ul de tehnologii cu care lucrăm și am adus de-a lungul anului trecut peste 30 de colegi noi pe posturile create.

 

 

Cum s-a adaptat Softia în noul normal

 

Birourile Softia

După ce perioada de lockdown s-a încheiat, noi am continuat să lucrăm de la distanță și nu ne-am întors în formulă completă la birou. În fond, de ce ne-am întoarce, dacă funcționăm eficient așa? Birourile au fost redeschise cu toate măsurile de siguranță și de igienă impuse de autorități. Asta doar pentru cei care au avut nevoie, pentru că nimeni nu a fost obligat să fie prezent fizic la lucru. Decizia aceasta am adoptat-o pentru întreg anul 2021. Drept urmare, ne-am gândit să ajustăm spațiul dedicat birourilor, renunțând la unul dintre cele trei etaje pe care le aveam la dispoziție.

 

Beneficii noi și procese îmbunătățite

După un an de provocări cu rezultate bune, ne-am gândit că cel mai bun mod de a fi recunoscători fiecărui coleg este de a îmbunătăți beneficiile pe care le oferim. Așa se face că ajutați de partenerii noștri, clinica Regina Maria și Sodexo, am adăugat servicii noi în pachetul de abonament medical și am crescut valoarea tichetelor de masă.

 

Un obicei bun din Softia este de a crește anual valoarea bonusurilor fixe pe care le acordăm fiecăruia dintre noi cu 4 ocazii pe an. Anul acesta valorile nete ale bonusurile fixe au crescut cu 17% față de anul trecut.

 

De asemenea, un alt obicei bun pe care îl menținem este acela de a oferi bonusuri de performanță pe baza îndeplinirii obiectivelor personale. Până anul trecut am acordat bonusuri de performanță doar la final de an, dar pentru că experiența ne-a arătat că într-un an se pot întâmpla multe, ne-am hotărât să fim agili și să îl acordăm de două ori pe an de acum. Pentru noi, obiectivele de performanță înseamnă punctul comun între career path-ul pe care și-l setează fiecare împreună cu team leaderul și cei trei piloni după care ne ghidăm munca în Softia – cantitate, calitate și eficiență.

 

Și, pentru că ne dorim să le fim alături colegilor aflați la început de drum și nu numai, am crescut bugetul pentru learning și development în 2021. Ne axăm pe cursuri tehnice specifice domeniului nostru de activitate, dar și alte tipuri de cursuri cum ar fi de limba engleză sau webinarii de nutriție și sport.

 

 

Agilitate și adaptare

Din punct de vedere al activității propriu-zise, sunt mândru să spun că ne-am adaptat foarte repede cu toții la noul stil de muncă. Am rămas la fel de eficienți și în pandemie, iar în unele cazuri productivitatea noastră chiar a crescut.

 

Pandemia ne-a învățat că suntem o companie agilă și că ne adaptăm ușor oricăror provocări. Am continuat să căutăm oameni care să ni se alăture echipei și care să fie la fel de pasionați de tehnologie așa cum suntem și noi. Iar atât timp cât ne desfășurăm cu plăcere activitatea pentru îndeplinirea scopului comun, acela de a oferi soluții software la cele mai înalte standarde, nu contează de unde lucrăm.