Asset 2

Calendarul lunii martie e plin de momente palpitante pentru industria tech. Twitter, Pixar, Yahoo! sunt doar câteva nume sonore care au legătură cu această lună. Dacă te-am făcut curios, te las să citești mai jos despre ce e vorba. 

 

1 martie 1960

Este lansat primul manual de programare LISP. Considerată limba maternă a Inteligenței Artificiale (AI), LISP este mai vechi decât majoritatea celorlalte limbaje de nivel înalt folosite în prezent. John McCarthy a creat limbajul recursiv și simbolic.

 

4 martie 1956

An Wang își vinde brevetul pentru memoria cu nucleu magnetic către IBM pentru 500.000 de dolari. Una dintre cele mai importante invenții din istoria computerelor, memoria de bază a fost principala metodă de stocare cu acces aleatoriu utilizată în computerele digitale de la mijlocul anilor 1950 până la mijlocul anilor 1970. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Toshiba_T1000

5 martie 1993

Într-o demonstrație timpurie a impactului pe care computerele l-ar putea avea asupra vieții oamenilor, Los Angeles Times raportează că un student orb profita de un computer laptop Toshiba T1000 vorbitor pentru a-l ajuta să finalizeze cursurile necesare absolvirii UCLA. După 15 ani de mers și oprit la facultate, computerul i-a oferit lui Robert Antunez independența și ajutorul de care avea nevoie pentru a finaliza o diplomă de licență în științe politice.

 

5 martie 1995

Yahoo! motorul de căutare se lansează oficial pe internet. 13 luni mai târziu, Yahoo! va deține IPO la un preț de 13 USD pe acțiune. Acțiunile Yahoo! vor atinge maxim 475 dolari în ianuarie 2000 și vor scădea la 8,02 dolari în septembrie 2001.

 

6 martie 1992

Îngrijorările legate de virusul Michelangelo au stârnit o mare sperietură în rândul tuturor, de la utilizatorii de computere personale până la guvernele mondiale. Se pare că până la 5 milioane de computere ar fi fost în pericol de a contracta virusul, urmând să șteargă datele la aniversarea din 6 martie de la nașterea artistului. De fapt, Michelangelo s-a răspândit doar la câteva mii de mașini.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Netscape , https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft

10 martie 1997

Netscape Communications Corp. anunță a treia generație a software-ului său de browser World Wide Web pentru a concura cu Microsoft Corp. Noul software se axa pe extraneturi sau conexiuni private la internet între companii. Concurența dintre cele două companii a crescut de atunci, culminând cu un mandat al unui judecător federal, potrivit căruia Microsoft își pune la dispoziție sistemul de operare Windows fără browserul Internet Explorer.

 

12 martie 1989

Tim Berners-Lee înaintează o propunere către CERN pentru dezvoltarea unui nou mod de conectare și partajare a informațiilor pe internet. A fost prima dată când Berners-Lee a propus un sistem care va deveni în cele din urmă World Wide Web

 

13 martie 1986

La aproape unsprezece ani de la înființare, Microsoft a început să tranzacționeze acțiuni la bursa NASDAQ. Prețul inițial al acțiunii a fost stabilit la 28 de dolari pe acțiune, strângând aproape 61 de milioane de dolari într-o singură zi.

 

14 martie 1955

AT&T Bell Laboratories anunță finalizarea primului computer complet tranzistorizat, TRADIC. TRADIC conținea aproape 800 de tranzistoare, care înlocuiau tubul de vid standard și permiteau mașinii să funcționeze cu mai puțin de 100 de wați – sau două zecimi din puterea necesară unui computer cu tub de vid comparabil.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Classic_Mac_OS

17 martie 1988

Apple Computer dă în judecată Microsoft pentru încălcarea drepturilor de autor asupra interfeței grafice de utilizator (GUI) a sistemului său de operare. După ce Apple a dezvoltat GUI pentru Macintosh în 1984, Microsoft și-a lansat sistemul de operare Windows, care avea unele asemănări în aspectul GUI-ului său. În temeiul unui acord confidențial semnat între cele două companii în 1985, Microsoft a acceptat să recunoască faptul că GUI-ul lor a fost derivat din cel al Macintosh. În schimb, Apple a acordat licență Microsoft pentru a utiliza designul în software-ul său. Un judecător a decis în cele din urmă că Apple are drepturi limitate la design. 

 

20 martie 1909

S-a născut Edmund Berkeley, fondatorul Association of Computing Machinery. Absolvent al Universității Harvard, Berkeley a participat la dezvoltarea Mark II de la Harvard în timp ce s-a înrolat în marină în timpul celui de-al doilea război mondial. Pe lângă rolul de cofondator ACM în 1947, el a scris una dintre primele cărți despre computere destinate publicului larg, Giant Brains sau Machines that Think.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Twitter

21 martie 2006

Originile Twitter au ieșit dintr-o sesiune de brainstorming la compania de podcast-uri Odeo. Conceptul inițial era acela de a partaja mesaje scurte prin mesaje text SMS cu un grup mic. Jack Dorsey a fost principalul proiectant al ceea ce atunci era numit în cod „twttr” și a trimis primul mesaj la 9:50 dimineața, pe 21 martie 2006 – „doar să-mi configurez twttr-ul”.

 

29 martie 1989

Pixar câștigă un premiu Oscar pentru Tin Toy, prima lucrare complet animată de computer care a câștigat în categoria de cel mai bun film scurt animat. Pixar, acum o divizie a Disney, și-a continuat succesul cu un șir de scurtmetraje și primul lungmetraj complet animat de computer, cel mai bine vândut Toy Story.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Harvard_Mark_I

31 martie 1939

Harvard și IBM semnează un acord pentru a construi Mark I, cunoscut și sub numele de IBM Automatic Sequence Controlled Calculator (ASCC). Liderul proiectului Howard Aiken a dezvoltat conceptul original al mașinii: o serie de comutatoare, relee, arbori rotativi și ambreiaje. Mark I cântărea aproximativ cinci tone și conținea peste 750.000 de componente. Citea instrucțiuni de pe bandă de hârtie și date de pe cartele perforate.

 

 

Surse:

https://thisdayintechhistory.com/archives/#20202
https://www.computerhistory.org/tdih/march/

 

LOOKING FOR A CAREER?

Softia is the place to launch and develop your career. We are built by engineers, for engineers and always make sure we keep a high degree of meritocracy, we pay attention to our employees’ needs and build a fun and innovative culture.